Thursday, August 31, 2017

Kuidas ma katkise ekraaniga nutitelefonist andmed kätte sain?

Sellest, kuidas ma sünnipäeval telefonist ilma jäin, kirjutasin eelmises postituses (link). Nagu seal mainisin, oli mul telefonis väga palju asju, millest osa lihtsalt tahtsin kätte saada ja teisi mul oli tõesti hädasti vaja. Tegin Facebooki selle kohta postituse, soovides teadjamatelt häid juhiseid saada. Soovitati arvutiga ühendada. Proovisin seda, kuid kuna telefon oli ju lukus, siis ei saanud midagi kätte. Keegi soovitas arvutile hiire ühendada, aga siis ei saanud aru, mis kasu sellest oleks. Võtsin ühendust tuttava arvutispetsialistiga ja tema saatis mulle lingi, kust saan tõmmata arvutisse programmi, millega Sony telefonist arvuti kaudu varukoopiaid teha ja muud taolist (link). Laadisin programmi alla ja ühendasin telefoni arvutiga, aga selgus, et lukus telefoniga ei saa see programm midagi teha. Sama inimese soovitusel panin Google otsingusse "how to get data from broken screen android phone" ja jõudsin videoni, kus õpetatakse hiirt telefoniga ühendama (link). Nüüd sain aru, miks mulle seda oli soovitatud. Kohe ma siiski proovida ei saanud, sest mul ei olnud vastavat ühenduskaablit. Kuna järgmisel päeval pidin jälle Tallinnasse minema, siis otsustasin küsida seda ülikoolist, arvates, et neil kindlasti on.
Ülikoolis seda kablit ei olnud. No nii, pidi ikka poodi minema. Klickis ei olnud. Teenindaja oli küll väga abivalmis ja otsis mulle välja, et Oomipoes on. Viru Keskuses aga Oomipoodi polnud ja kuhugi mujale mul aega minna ei olnud. Kuna ma Tallinna endiselt eriti ei tunne, polekski see hea mõte olnud. Otsustasin kõrvalasuvas Euronicsis õnne proovida. Seal oli see kenasti olemas, maksis 7,99 (link). Nad küll ütlesid, et enamuse telefonide puhul toimib, kuid nad pead anda ei saa, et minul kindlasti toimib. Kuna mina ei saanud pead anda, et mul telefon üldse nii rikkis pole, et miski ei aita, siis otsustasin ikka proovida.
 
See toimis! Niipea kui olin kaabli ühendanud, sellele omakorda hiire vastuvõtja (mul on juhtmevaba hiir), sain hiire abil koodi sisestada ja pääsesin kenasti andmetele ligi. Esimese asjana tegin selle Sony programmi abil arvutisse telefoni andmetest varukoopia. Suuremad probleemid said vist lahendatud. Siiski uut telefoni on ikka vaja. Seda, kas ma nüüd hakkan kasutama (lisaks) paberkalendrit, et kogu elu ei oleks telefonis, ma veel mõtlen.

No comments:

Post a Comment